پادرانت

تغذیه مناسب دوران بارداری

تغذیه مناسب دوران بارداری می‌تواند تا حد زیادی سلامت دهان و دندان مادر و جنین را تضمین کند. جنین مواد غذایی مورد نیاز برای تشکیل جوانه‌های دندانی را از بدن مادر دریافت می‌کند. حال اگر میزان مواد مورد نیاز کم باید، هم مادر و هم جنین دچار مشکلاتی خواهند شد.

دندانهای جنین بین ماه های ۳ تا ۶ حاملگی شکل خواهند گرفت. پس تغذیه مناسب در این بازه زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند! مواد مختلفی مانند ویتامین A, C, D ، کلسیم، فسفر و پروتئین برای سلامت دهان و دندان مادر و جنین نیاز است. تغذیه مناسب دوران بارداری و انتخاب هوشمندانه باعث می‌شود نوزاد سلامت دهانی بیشتری در طول زنذگی داشته باشد.

زنان باردار چه موادی مصرف کنند؟

باتوجه به سایت MyPlate که بطور اختصاصی در زمینه رژیم غذایی فعالیت می‌کند، تغذیه مناسب در دوران بارداری باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه و سبزیجات: این دسته باید حداقل نیمی از غذای روزانه زنان باردار را شامل شود
  • دانه ها و حبوبات: بهتر از نیمی از حبوبات و دانه های مصرفی شما شامل جو کامل باشد. مانند نان جو و …
  • لبنیات: بهتر است از لبنیات کم چرب یا فاقد چربی استفاده شود
  • پروتئین‌های کم چرب: سعی کنید از پروتئینهایی که چربی کمی دارند و همچنین ماهی به میزان مناسب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که تا حد ممکن مصرف قند را به حداقل برسانید. قند می‌تواند عامل پوسیدگی‌های زیادی در دندان مادر شود و مشکلاتی ایجاد کند.

  ۹ سوال مهم در دوران بارداری
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

2 دیدگاه در “تغذیه مناسب دوران بارداری

سلام
ممنون از سایت عالیتون. ی سوال داشتم. چرا اسیدفولیک باید مصرف بشه برای زنان باردار و میزانش چقدره؟
ممنون

سلام
اسیدفولیک برای تشکیل بدون نقض اندام‌های جنین بخصوص جوانه‌های دندانی مورد نیاز هست. بطور کلی روزانه باید حدود ۶۰۰ میکروگرم از این ماده مصرف بشه. برای اطلاعات دقیق‌تر حتما به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *