پادرانت

۸ نکته تغذیه در بارداری

تغذیه در بارداری عاملی بسیار مهم در سلامت دهان و دندان جنین و مادر است. اگر باردار هستید سعی کنید تا حد ممکن نکات زیر را رعایت کنید تا از این بابت خیالتان راحت شود!

  1. غذاهای متنوع سالم بخورید. لبنیات کم چرب، میوه، سبزیجات، غلات کامل و … را حتما در برنامه غذایی خود جای دهید.
  2. مواد قندی کمتری مصرف کنید. سعی کنید تا حد ممکن از موادی استفاده کنید که قند کمتد و طبیعی دارند. وجود قند در برنامه تغذیه در بارداری می‌تواند شما را مستعد پوسیدگی کند و موجبات آسیب‌های زیادی را فراهم سازد.
  3. به عنوان میان‌وعده از مواد قندی طبیعی مانند میوه و سزیجات استفاده کنید. بادام و انواع مغزها هم منبع مناسبی برای انرژی هستند.
  4. هنگام مصرف مواد غذایی حتما برچسب آنها را مطالعه کنید تا از میزان قند آن آگاه شوید. در صورتی که میزان قند زیادی داشت تا حد ممکن مصرف نکنید.
  5. اگر مشکل استفراغ هنگام غذا خوردن دارید، سعی کنید در روز چند وعده ی کوچک میل کنید. باید میزان مناسب مواد مغذی روزانه به بدن شما برسد.
  6. بجای نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه و … از آب حاوی فلوراید و شیر کم چرب استفاده کنید.
  7. در روز چندین بار آب مصرف کنید. سعی کنید حتما از آب حاوی فلوراید استفاده کنید تا اثرات پیشگیرانه هم داشته باشد.
  8. برنامه تغذیه در بارداری نیازمند میزان مناسب اسیدفولیک است. حتما روزانه به میزان ۶۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف کنید. اسیدفولیک باعث می‌شود که اندام‌های جنین از جمله جوانه‌های دندانی به درستی شکل بگیرند
  بهداشت دهان در بارداری را جدی بگیرید
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *